Abra

Brand Guideline

Visjon

Å skape en trygg, bærekraftig og smartere hverdag for alle.

Abra ønsker å være en ledende aktør innen innovative løsninger som gjør livet enklere, mer økonomisk og miljøvennlig. Gjennom trygghet, brukervennlighet og fremtidsrettet teknologi, jobber Abra for å inspirere mennesker til smartere valg i hverdagen og bidra til en bærekraftig fremtid. 

Våre verdier

  • Enkelhet - alt vi lager skal være så enkelt at enhver kan ta løsningene i bruk.
  • Samarbeid - vi samarbeider internt og eksternt for å bringe Abras løsninger ut i markedet.
  • Tillit - vi gjør alt for å trygge våre kunder. Man skal stole på at våre løsninger er testet og er av høy kvalitet.

Slik kommuniserer vi

I Abra er vår kommunikasjon en forlengelse av vår merkevare. Vi streber etter å formidle trygghet, innovasjon og brukervennlighet i alt vi gjør. Her er våre prinsipper for hvordan vi kommuniserer:

1. Tone of Voice

  • Tydelig og enkel: Vi bruker et klart språk som er lett å forstå, uten unødvendig fagterminologi.
  • Inkluderende: Vi snakker til kundene våre som partnere, og skaper en følelse av fellesskap.
  • Troverdig: Vi kommuniserer med integritet, basert på fakta og transparente løsninger.
  • Inspirerende: Vår kommunikasjon skal motivere til smartere valg og en bærekraftig fremtid.

2. Kjernebudskap

  • "Trygghet i hverdagen": Våre løsninger gir kundene trygghet og kontroll, enten de er hjemme eller borte.
  • "Smartere energibruk": Vi hjelper kundene med å spare strøm og redusere kostnader på en enkel og brukervennlig måte.
  • "Fremtidsrettet teknologi": Abra er en innovativ partner som leverer pålitelig teknologi for morgendagens behov.


Logo

Abra logo kan brukes i følgende farger; mørk blå, hvit eller oransje. Logo skal alltid ha stjernesymbol til venstre for logo, alltid på horisontal linje.

Last ned logo her

Minimum avstand

Det skal alltid være et minimum av klar avstand rundt logoen og symbolene, som vist på denne siden. Husk – dette er minimumskrav. Det anbefales å ha enda mer klar avstand for å gi logoen rom til å "puste".

Symbol alene

Symbol kan brukes alene med minimum klar avstand rundt symbol på bilder, når logo opptrer i nærheten. Eksempel kan være bilder i sosiale medier, der logo har fast plassering.

Symbol i bruk

Fargekombinasjonen fungerer også godt når symbolet brukes uten ordmerket. Når symbolet plasseres på en klar, mørkeblå bakgrunn, er det også mulig å bruke en tofarget versjon av symbolet, med én oransje og én hvit stjerne. Denne sistnevnte versjonen er kun til bruk som App icon eller SoMe Badge.

Farger

Under vil du se våre primærfager i tillegg til ekstra fargepalett.




I tillegg til våre primærfarger så har vi også ekstra farger som kan brukes i badge, brosjyrer og presentasjoner.


Typografi

Typografi er et viktig visuelt virkemiddel i den visuelle identiteten. Det typografiske uttrykket bidrar til god gjenkjennelighet og er en identitetsmarkør i vår profil. Abras font er Formular. Du finner fonten i Liga, Regular, Medium og Bold.

Typografi i bruk

Som hovedregel fungerer Regular utmerket i de fleste tilfeller. Ulike størrelser er den beste måten å skape kontrast på. Prøv å unngå å bruke mer enn 3 skrifttyper (vekter) i én komposisjon eller ett prosjekt.

Light og Medium brukes hovedsakelig til store overskrifter (Light) eller små detaljtekster (Medium).

Last ned font

Bilder

Fotostil

1. Produkter i bruk hjemme                                                                       Vi ønsker et varmt og innbydende uttrykk som viser ekte hjem. Bildene trenger ikke være perfekte, men skal formidle hverdagslivet med Abra som en naturlig del av hjemmet.

2. Produktbilder og gjengivelser                                               Produktbildene skal ha mykt lys og subtile farger som gir en varm følelse og gjør teknologien mer tilgjengelig og brukervennlig.

3. Utendørs/borte fra hjemmet                                                               Med Abra kan du alltid være trygg på at alt står bra til hjemme, enten du er på ferie eller på jobb. Utendørsbilder skal illustrere dette gjennom rolige naturscener og mennesker som nyter omgivelsene uten bekymring for hjemmet.



Objektene på bildet skal være nøytrale i fargen, men i enkelte tilfeller kan et objekt ha oransje farge. Ansatte bør ha på seg mørkeblå skjorte med synlig Abra-logo i hvitt. Produktene skal plasseres realistisk og fremstå diskret mot en nøytral bakgrunn. Bildene skal gi et positivt inntrykk som er lett å relatere seg til, vennlig og pålitelig.

Stikkord:

Trygghet, bekymringsløshet, autentisitet, glede


Integrert del av Abra

Merket "Integrert del av Abra" brukes på produktkommunikasjon, artikler og emballasje levert eller produsert av Abra.

Merkene er tilgjengelige på norsk og engelsk. For lyse bakgrunner brukes den positive (svarte) versjonen av merket. For mørke bakgrunner brukes den negative (hvite) versjonen.

For å sikre lesbarheten av teksten er det definert en absolutt minimumsstørrelse for både trykk og skjerm.

Last ned 

Kompatibel med Abra

Merket "Kompatibel med Abra" brukes på produktkommunikasjon, elementer og emballasje levert av andre produsenter, men som er en del av Abra-universet.

Merkene er tilgjengelige på norsk og engelsk. For lyse bakgrunner brukes den positive (svarte) versjonen av merket. For mørke bakgrunner brukes den negative (hvite) versjonen.

For å sikre lesbarheten av teksten er det definert en absolutt minimumsstørrelse for både trykk og skjerm.

Last ned

Abra

Brand Guideline

Last gjerne ned vår Brand Guideline  

Download the PDF